اخبار
1397/7/17 سه‌شنبه
رئیس سازمان امور دانشجویان در مراسم گرامیداشت روز جهانی ورزش دانشگاهی:

.

حضور پررنگ کشور در عرصه ورزش بین المللی در دولت دوازدهم/ 20 پروژه ورزشی تا پایان سال به بهره برداری می رسد
دکتر مجتبی صدیقی به حضور پررنگ کشور در عرصه ورزش بین المللی در دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: ورزش دانشگاهی ضمن اینکه نقش جدی در تربیت دانشجویان و نسل توانمند کشور دارد، عاملی برای کیفیت بخشی به تربیت بدنی در سطح جهان نیز خواهد بود.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در مراسم گرامیداشت روز جهانی ورزش دانشگاهی که امروز به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار شد، ضمن قدردانی از دانشگاه پیام نور اظهار داشت: سازمان امور دانشجویان در قالب سه بازوی مدیریتی ورزش همگانی ، حرفه ای و پژوهشی را دنبال می کند.
وی« اداره کل تربیت بدنی»، «فدراسیون ورزش دانشگاهی» و «پژوهشگاه علوم ورزشی» را سه بازوی مهم سازمان امور دانشجویان عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت های همه جانبه از ورزش حرفه ای و همگانی در دانشگاه ها، دانشجویان ما توانستند در یونیورسیادهای دانشجویی موفق شده و نام کشور را در سطح جهان بلند آوازه کردند.
دکتر صدیقی از برگزاری یونیورسیاد 2019 در کشور ایتالیا خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای حضور تیم دانشگاهی کشور ایران در این یونیورسیاد در حال انجام است و امید که حضور ما در این مسابقات نیز پررنگ و قوی باشد.
وی در مورد المپیاد ها و مسابقات ملی دانشگاه های داخل کشور نیز اظهار داشت: رقابت دانشجویان کشور در المپیاد ملی امسال با حضور 6 هزار دانشجو در شهر شیراز برگزار شد و تداوم این امر نیز در قالب برنامه ریزی های منسجم در سال های آتی صورت خواهد گرفت.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با عنوان اینکه ورزش همگانی و المپیاد ورزش همگانی نیز در کشور هم اکنون دارای جایگاه مطلوبی است، اذعان داشت: طبق برنامه ریزی امسال، ورزش همگانی با حضور 100 هزار دانشجو در سطح دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در 12 رشته ورزشی برگزار خواهد شد.
وی با عنوان اینکه برنامه سازمان جذب خانواده دانشجویان به سمت ورزش های همگانی است، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته درصدد هستیم امکان حضور خانواده ها برای تماشای فعالیت های ورزشی دانشجویان را فراهم آوریم تا از این طریق ورزش همگانی را به سمت خانواده ها نیز سوق دهیم.
وی به راه اندازی مراکز مشاوره ورزشی در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: مراکز مشاوره ورزشی در دانشگاه ها نسبت به مشاوره علمی دانشجویان اقدام کرده و آنها را برای انتخاب ورزش متناسب با شرایط جسمی خود راهنمایی خواهند کرد.
دکتر صدیقی برگزاری کلاس های مدیریت بین المللی و همبستگی جهانی در عرصه ورزش توسط کمیته ملی المپیک را از دیگر برنامه های سازمان برای ارتقای سطح سواد ورزشی دانشگاهیان اعلام کرد.
وی همچنین با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت های ورزشی مناسب اظهار داشت: 20 پروژه ورزشی و 25زمین چمن مصنوعی تا پایان سال در سطح دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به بهره برداری می رسد .
رئیس سازمان امور دانشجویان از راه اندازی اتاق تندرستی در کنار خوابگاه های دانشجویی خبر داد و افزود: هر سال اتاق های تندرستی در کنار حدود 100 خوابگاه به امکانات تربیت بدنی تجهیز می شوند تا دانشجویان بتوانند از این امکانات در جهت توسعه ورزش و سلامتی بهره مند شوند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: نسل آینده کشور و مدیران با گرایش به ورزش از علم، اخلاق و سلامت جسم و روان برخوردار باشند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر