اخبار
1395/5/17 یکشنبه
رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان خبر داد:از تبدیل وضعیت و بدهی میلیاردی به شهرداری‌ها تا تأسیس مراکز بین‌الملل در سوسنگرد و بستان

.

رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان از آغاز فصل جدیدی برای این دانشگاه خبر داد و با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین مسائل دانشگاه عوارض شهرداری‌ها است، گفت: مراکز دانشگاه بدهی‌های میلیاردی به شهرداری‌ها دارند که امیدواریم این مطلب به‌زودی حل شود.
 
به گزارش خبرنگار علمی ‌و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، دکتر علیرضا رازقی‌زاده در نشستی که امروز 17 مردادماه با حضور معاون اداری‌مالی، عمرانی و برخی مدیران کل دانشگاه پیام نور کشور در سالن جلسات دانشگاه پیام نور خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در چند سال گذشته وضعیت دانشگاه دچار شرایط ویژه‌ای شده بود اما اکنون فصل جدیدی برای دانشگاه شروع شده است.
 
وی یادآورشد: در گذشته به علت ساخت‌وسازها و سرعت عمل بالا، فرصتی برای سامان‌دهی شرایط وجود نداشت و با توجه به این‌که امروز با کاهش شدید دانشجو مواجه هستیم، دانشگاه برنامه‌هایی برای بازسازی خود تدارک دیده است.
 
رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان سفر مسئولان دانشگاه در این زمان از سال به خوزستان را حاکی از همت آن‌ها و این جلسه را حاوی دستاوردهای مهم آموزشی، مالی و ... دانست و گفت: تصویب بند "و" موجب شد که رقم کلان 210 میلیارد تومانی به دانشگاه اختصاص یابد که این مبلغ امسال دانشگاه را از شرایط بحرانی نجات داده است و بخشی از حقوق کارکنان از این مبلغ پرداخت شد.
 
رازقی‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین بحث بلاتکلیفی اعضای هیأت‌علمی مطرح بود که تعداد زیادی از آن‌ها تبدیل وضعیت شدند و این مسأله جای قدردانی دارد. موضوع بیمه تکمیلی نیز به سرانجام رسید و بحث تفویض مالی واحدها بسیار مهم بود که در یک ماه اخیر شروع شده است و در حال حاضر پنج مرکز در استان تفویض مالی شدند؛ تسریع در استرداد شهریه و پرداخت مابه‌تفاوت احکام از دیگر مواردی بود که حل شدند.
 
وی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین مسائل دانشگاه عوارض شهرداری‌ها است، تصریح کرد: مراکز دانشگاه بدهی‌های میلیاردی به شهرداری‌ها دارند که امیدواریم این مطلب نیز به‌زودی حل شود.
 
رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان گفت: درآمدهای مراکز و واحدها و هزینه‌کرد مراکز متناسب نیست و با وجود این‌که فرمول‌های خاصی برای آن استخراج شده، همچنان این رقم مبهم است؛ می‌خواهیم این مسأله شفاف‌سازی شود و به‌طور مثال نرم‌افزاری به‌صورت دائم در اختیار رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان مالی باشد که بودجه جاری، هزینه‌کردها و حقوق کارکنان کاملاً مشخص باشد.
 
رازقی‌زاده اظهار داشت: همچنین انتظار ما این است که بین تعداد کارمندان و تعداد دانشجویان یک نسبت شفاف مشخص شود زیرا در برخی مراکز تعداد دانشجویان نسبت به کارمندان کم و در برخی این نسبت زیاد است.
 
رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان با اشاره به اخذ مجوز تبدیل وضعیت یک هزار نفر از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه پیام نور، گفت: فکر می‌کنم باید تفاوت عمده‌ای در تبدیل وضعیت هیأت‌علمی در مراکزی که تعداد کارکنان کمتری دارند در نظر گرفته شودتا رغبت اعضای هیأت‌علمی برای تدریس در این مراکز بیشتر شود.
 
رازقی‌زاده افزود: همچنین برای درآمدزایی می‌توان یک مدیریت درآمد و خیرین زیرنظر سازمان مرکزی برای مقایسه درآمدزایی، بحث خیرین و ... در نظر گرفت؛ این موضوع می‌تواند به مراکز کمک کند که فعال‌تر باشند و حتی می‌توان در مراکز یک نفر را برای پایش این موضوع تعیین کرد.
 
وی تأکید کرد: موضوع دیگر راه‌اندازی مراکز بین‌المللی است که درآمدزایی بسیار بالایی دارند؛ با توجه به شرایط جغرافیایی در سوسنگرد و بستان می‌توان مرکز بین‌المللی تأسیس کرد. در مراکز بین‌الملل می‌توان در رشته‌هایی که مجوز پذیرش دانشجو نداریم نیز در مقطع کارشناسی بدون هیأت‌علمی با درجه بالا پذیرش داشته باشیم.
 
رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان خواستار افزایش تعداد جلسات بین مسئولان دانشگاه و رؤسای مراکز و واحدها شد و تصریح کرد: در این صورت آنچه رؤسا می‌خواهند به‌سرعت و سهولت به کارکنان منتقل می‌شود.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر