اخبار
1396/9/20 دوشنبه
معاون آموزشی دانشگاه پیام نور:روز دانشجو نماد عدالت خواهی و دانشجو نماد تفکر و عقلانیت است/بازنگری در رشته‌های تحصیلی و متناسب سازی با بازار کار اولویت امروز دانشگاه پیام نور است

.

به گزارش روابط عمومی، دکتر ابوالفضل فراهانی در آیین افتتاحیه پردیس دانشگاه پیام‌نور مرکز خرم‌آباد با تبریک روز دانشجو، این روز را در کشور نماد عدالت خواهی و ظلم ستیزی و دانشجو را نماد تفکر و خلاقیت، دانست و اشاره کرد که دانشگاه ها با جذب دانشجویان مستقل، خلاق و متفکر، زمینه ایجاد دانشگاهی تحول ساز و کارآفرین را فراهم خواهند ساخت.
دانشجویان ملقب به عناوین بزرگی از زبان بزرگان کشور بوده و این درحالی است که بزرگان دانشجویان را ذهن و فکر جامعه معرفی کردند به‌طوری‌که شهید آیت‌الله بهشتی «دانشجو را موذن جامعه نامیدند و این جایگاه، را برای دانشجو جایگاه رفیع معنوی خواندند».
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور کشور به فعالیت ۴۰۰۰ عضو هیئت علمی سطح دانشگاه‌های پیام نور کشور اشاره کرد و گفت: توسعه دوره های تحصیلات تکمیلی در برنامه دانشگاه پیام‌نور قرار دارد و در این راستا تناسب رشته‌های تحصیلی با بازارکار، اولویت نخست این دانشگاه است.
معاون آموزشی تاکید کرد: لازم است مدیران دانشگاهی زمینه انتقاد آسان تر را توسط دانشجویان فراهم آوردند که قطعا این انتقادات و اظهارنظرها و بهره مندی از خرد جمعی می تواند در جهت اصلاح سیستم موثر واقع شود.
وی با بیان این‌که در دانشگاه‌ها باید بتوانیم دانش آموختگانی کیفی و کارآفرین به جامعه عرضه کنیم، به دهه سوم خدمت دانشگاه پیام‌نور کشور اشاره کرد و گفت: در دو دهه اول خدمت خود، خدمات ماندگاری را توسط آموزش عالی، ایجاد فرصت برابر فراهم کرد و آموزش عالی غیرقابل دسترس را برای اقشار مختلف مردم تسهیل و در دسترس قرار داد. اکنون در دهه سوم خدمت، این دانشگاه ارتقا کیفیت را در سرلوحه کار خود دارد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام‌نور کشور با بیان این‌که بخش قابل توجهی از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور چهره‌های علمی برجسته در سطح ملی و بین‌المللی هستند، گفت: در خصوص تولید محتوای درسی، دانشگاه پیام‌نور بیش‌از ۲۶۰۰ کتاب نوشتاری را با استانداردهای بالا تولید کرده و حدود 4700 محتوای الکترونیکی نیز در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.
وی به توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام‌نور اشاره و عنوان کرد: ایجاد دوره های مشترک دانشگاه پیام‌نور با دانشگاه‌های معتبر جهان مانند استرالیا و اروپا در برنامه کاری این دانشگاه قرار دارد و در حال حاضر نیز 11 استاد برگزیده دانشگاه های معتبر خارج از کشور مکلف شده اند، زمینه برگزاری دوره های آموزشی تحصیلات تکمیلی مشترک را بین دانشگاه های پیام نور و دانشگاه های سایر کشورها برگزار کنند.
دکتر فراهانی توسعه آموزش های تکمیلی در رشته های تقاضا محور و رشته هایی که نیاز بومی و منطقه ای را تامین نماید، را یکی از مهم ترین برنامه های دانشگاه پیام نور دانست و افزود: با توجه به زیرساخت های مناسبی که امروز در استان لرستان فراهم شده، دانشگاه پیام نور می تواند بستر مناسبی را برای توسعه و تقویت دوره های تحصیلات تکمیلی متناسب با نیاز بازار کار فراهم کند.
وی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور در نخستین گام به دنبال ایجاد رشته های مورد نیاز در مقطع کارشناسی ارشد و در در گام دوم ایجاد برخی رشته ها در مقطع دکتری است، ابراز امیدواری کرد: در استان لرستان شاهد افزایش رشته های مورد نیاز به ویژه رشته تربیت بدنی تا مقطع دکترا باشیم.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی در پایان گفت: پردیس دانشگاه پیام نور مرکز خرم آباد فضایی استاندارد و کامل و مجهز و در عین حال زیباییست که می تواند مجموعه ای مناسب برای ارائه خدمات گسترده به دانشجویان باشد.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر