اخبار
1394/11/3 شنبه
حضور پژوهشگران دانشگاه پیام نور در نوزدهمین کنگره همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، پژوهشگران دانشگاه پیام نور، رؤسا، معاونان و اساتید استان خوزستان در نوزدهمین کنگره "همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت" حضور گسترده داشتند.

نوزدهمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ‌ملی با همکاری استانداری خوزستان‌، دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه های استان، وزارت صنعت‌، معدن و‌ تجارت‌، بنیاد ملی نخبگان‌، و برخی مراکز علمی، پژوهشی استان، سی‌ام دی‌ماه در سالن امام رضا (ع) ‌شهرک نفت اهواز برگزار شد.

در این کنگره پیام دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است: "بدون شک حیات تکاملی دانشگاه و صنعت بدون هم امکان‌پذیر نمی‌باشد، زیرا دانشگاه به عنوان نهاد تربیت کننده نیروی انسانی دانا و متخصص و نیز تولید بخش فنی تأمین اتاق فکر صنعت و ارائه خدمات مشاوره‌ای از یک طرف و نیز صنعت به عنوان محلی برای تربیت برای نیروی ماهر و کارورزیده، انتقال‌دهنده تجربیات فنی و کاربردی و نیز انجام حمایت‌های مادی، می‌توانند ضمن برآورده کردن نیازهای یکدیگر زمینه نیازهای لازم را برای توسعه رشد و فناوری صنعت کشور فراهم سازند. در شرایط حاضر یکی از نیازهای اصلی دیگر انتقال فناوری و بومی کردن آن در کشور است که جز با همکاری و مشارکت سه نهاد دولت، دانشگاه و صنعت میسر نیست.

از سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی دولت در این دوره ایجاد دانشگاه‌های کارآفرینانه و نیز مأموریت‌گرا کردن پژوهش و فناوری می‌باشد که در این راستا نقش صنعت به عنوان مهارت و تجربیات کاربردی و دانشگاه و شناسایی نیازهای جامعه نقش کلیدی است. خوشبختانه با تلاش‌های بسیار و هماهنگی‌های انجام شده فرهنگ تعامل و مشارکت صنعت و دانشگاه شکل گرفته است."

همچنین در حاشیه این کنگره، نمایشگاهی از دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی و تحقیقاتی استان ارائه شد، تعدادی از دانشجویان پژوهشگر، مبتکر و مخترع، دانشگاه پیام نور نیز از خوزستان و سایر استان های کشور، پیام نور نیز با دستاوردهای خود را ارائه کردند.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر