اخبار
1397/12/15 چهارشنبه
تشریخ برخی از مهمترین برنامه های دانشگاه پیام نور برای سال جدید / از تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی تا تکمیل پروژه های آموزشی ناتمام
دکتر زمانی با عنوان اینکه نیروی انسانی متخصص و تحصیلکرده شاخص توسعه هر کشور است، افزود: تحصیل و تخصص می تواند سرمایه ملی را افزایش دهد .

.

به گزارش روابط عمومی استان به نقل از خبرگزاری یوپنا، رئیس دانشگاه پیام نور در مراسمی که به مناسبت روز درختکاری در دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت برگزار شد، افزود: توانمندسازی و مهارت آموزی دانشجویان یکی از برنامه های مهم دانشگاه پیام نور و در راستای سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است تا بتوانیم امکان اشتغال را برای تمامی فارغ التحصیلان این دانشگاه فراهم کنیم.

وی به شرایط حساس اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: امکان اختصاص شغل دولتی برای تمامی فارغ التحصیلان کشور بسیار سخت و کاری تقریبا ناممکن است اما می توان با ایجاد شرکت های دانش بنیان و مهارت آموزی ، دانشجویانی متخصصی در تمامی رشته های تحصیلی تربیت کرد که می توانند نقشی ویژه در تولید ناخالص ملی و ارتقای سرمایه کشور ایفا کنند.

دکتر محمدرضا زمانی افزود: آموزش های کلاسیکی موجود در دانشگاه ها نمی توانند به فارغ التحصیلان دانشگاه ها کمک کنند که به عنوان یک کارآفرین امکان اشتغال را برای دیگر دانشجویان ایجاد کنند و به همین دلیل دانشگاه پیام نور به دنبال این است که در کنار تحصیل، امکان مهارت آموزی به شکل حرفه ای را در رشته های تحصیلی دانشجویان فراهم آورد.

وی به ۲ اقدام مهم دانشگاه پیام نور در این زمینه اشاره کرد و افزود: امضای تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای و راه اندازی دفاتر این سازمان در استانها ، این امکان را فراهم می آورد که بنا به نیاز هر رشته ای دانشجویان به طور رسمی در سال های آخر تحصیل خود از آموزش های فنی و حرفه ای برخوردار شوند و علاوه بر آموزش کلاسیک حرفه مربوط به رشته خود را در دانشگاه و با نظارت سازمان فنی و حرفه ای بیاموزند.

وی تفاهم نامه دانشگاه با کانون کارفرمایان صنفی ایران را اقدامی دیگر در زمینه توانمندسازی دانشجویان دانست و اظهار داشت: کانون کارفرمایان صنفی ایران متشکل از تمامی صنوف و صنایع کشور است که دفاتر این کانون در سراسر کشور گسترده است و با برقراری این تفاهم نامه دانشگاه می تواند امکان مهارت آموزی را برای تمامی دانشجویان دانشگاه فراهم کند.

وی از راه اندازی دفاتر این کانون در دانشگاه های پیام نور سراسر کشور خبر داد و افزود: از این پس دانشجویان دانشگاه پیام نور متناسب با رشته، علاقه و صنعت موجود در شهرستان خود می توانند از طریق این دفاتر آموزش های لازم را کسب کرده و شغل خود را در آینده تضمین کنند.

دکتر زمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انضباط مالی و اداری در دانشگاه پیام نور گفت: در سال ۹۷ با تلاش مجموعه اداری، مالی و عمرانی و همچنین همکاری کارکنان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور توانستیم با برقراری انضباط مالی و صرفه جویی، بدهی های دانشگاه را تسویه کرده و امکان فعالیت بهتر در تمامی عرصه ها به ویژه عرصه های آموزشی و پژوهشی را برای دانشگاه فراهم کنیم.

وی افزود: در شرایطی به سر می بریم که تمام کشور باید در زمینه تامین منابع مالی اهتمام ورزیده و با افزایش تولیدات داخلی ، سرمایه بیشتری را برای کشور رقم بزنند و دانشگاه پیام نور نیز از این قاعده مستثنی نیست و در این زمینه چنانچه واحدها و مراکز دانشگاه بتوانند درآمدهای غیرشهریه ای داشته باشند، این درآمدها به خود این مراکز و واحدها اختصاص خواهد یافت.

رئیس دانشگاه پیام نور تکمیل پروژه های آموزشی ناتمام و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی را یکی دیگر از برنامه های مهم دانشگاه در سال ۹۸ عنوان کرد.

وی در پایان درخت را نماد آبادانی، شاخص سرسبزی و پاکی طبیعت دانست و ابراز امیدواری کرد: در ۱۵ اسفند روز درختکاری با مشارکت همگانی و فعالیت اثربخش، ضمن ایجاد محیطی زیبا را برای زندگی سالم بتوانیم در سایر فعالیت ها نیز سلامت روحی و جسمی خانواده بزرگ پیام نور را فراهم آوریم.

گفتنی است، مراسم کاشت ۱۰۰۰ اصله نهال همزمان امروز به مناسبت روز درختکاری با حضور قمی نماینده مردم پاکدشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و دکتر زمانی رئیس دانشگاه پیام نور و دیگر مسئولان دانشگاه در واحد پاکدشت برگزار شد.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر