برگزیده ها
1397/9/13 سه‌شنبه
مسؤل کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری دانشگاه پیام نور اهواز: این کانون از ایده پردازان حمایت مادی و معنوی می نماید.

.

 

به گزارش روابط عمومی استان، مهندس نخعی عضو هیأت علمی گروه فنی و مهندسی دانشگاه پیام نور خوزستان و مسؤل کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری دانشگاه پیام نور اهواز در خصوص فعالیت های این کانون گفت : کانون با همکاری پارک علم و‌ فناوری استان و با هدف جذب و هدایت دانشجویان و نیز اساتیدی که دارای ایده های خلاقانه و نوآورانه در زمینه ها و علوم مختلف می باشند تاسیس شده است.

وی افزود: مخاطبین این مرکز سه دسته افراد هستند، اول افرادی که ایده کاربردی دارند و ‌مراحلی از طراحی و پیاده سازی آن را انجام داده اند اما نیاز به حمایت های مادی و‌معنوی دارند که پس از بررسی طرح آنها و در صورت تایید، به پارک علم و ‌فناوری ارجاع می شود و تسهیلاتی به طرح تعلق می گیرد. دسته دوم، افرادی که ایده کلی در  ذهن دارند ولی با فرآیند تبدیل آن به محصول آشنایی ندارند، که به اساتید و‌ مشاوران درون دانشگاهی یا بیرون دانشگاهی معرفی و در صورت امکان، دوره های آموزشی و استفاده از امکانات آزمابشگاهی برای آنها تدارک دیده می شود. دسته سوم کسانی هستند که ایده مشخصی ندارند ولی تمایل به ورود به این حوزه را دارند که برنامه هایی چون جشنواره ایتاپ و‌ کارگاه های ایده پردازی و نیز دوره های آموزشی برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد.

مهندس نخعی ادامه داد: در مدت کوتاهی که از تاسیس این کانون در دانشگاه می گذرد، دو تیم برای پیاده سازی ایده ها به ما مراجعه کرده اند که فرم های مربوطه در اختیارشان قرار گرفته تا پس از تکمیل وارد فاز برنامه ریزی و پیاده سازی بشود همچنین با توجه به اینکه هم اکنون برنامه های هفته پژوهش در حال اجراست سعی شده تا دانشجویان بیشتر به سمت حضور در این برنامه ها هدایت شوند.

 

 


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر